Styring af B2B-salg digitalt stiller ofte større krav til en e-handelsløsning, end der normalt kræves til en klassisk B2C-webshop. B2B er meget mere end bare at vise produkter uden moms.

I nogle tilfælde involverer B2B forhandlerportaler, hvor kunderne gentager og allerede har et stort kendskab til produkterne og løsningen. Traditionelt har fokus ikke været på interaktionsdesign, men på funktion og ydeevne, som det skal være hurtigt at finde og tilføje. I dag ser vi, at mange B2B-butikker har den samme brugervenlige interface som B2C, da kunderne stiller større krav.

Det betragtes normalt, at traditionelle B2C-platforme ikke er tilpasset B2B, hvilket er en sandhed med ændring. På mange måder er processen den samme, og en B2C-butik kan let justeres til at vise priser uden moms, fakturabetalinger og en virksomhedsspecifik kasse. Udfordringen ligger ofte i direkte integrationer mellem kundens system og handel, som aldrig eller sjældent forekommer i B2C eller i rammeaftaler, hvor hver kunde kan have deres egne prislister.

Virksomheder har ofte købsorganisationer, hvilket betyder, at ordren skal registreres på den bruger, der logger ind, men samtidig kan samles på en firmakonto, der kræver grupper og niveauer af brugere og øgede krav til statistik og udarbejdelse.

New Amsterdam har lang erfaring med at arbejde med B2B på mange områder, og vores dybe viden gør det muligt for os at gøre brug af eksisterende funktionalitet uden at skulle integrere dyre og komplekse eksterne B2B-moduler eller -systemer. Vi gør det muligt for alle virksomheder at være i stand til at have et effektivt B2B-salg, men også for større virksomheder, at han har en markant mere omkostningseffektiv løsning, der også er integreret med B2C-salg.

Kontakt os

This content is also available in: Swedish, English